zaterdag 17 november 2012


De dag van mijn dood en leven...

De dag waarop ik opnieuw werd geboren
is door God voortijds voor mij uitverkoren.
De dag waarop God mij op aarde schiep,
dat is de dag waarop ik Hem in Adam verliet.
De dag waarop God mij opnieuw vond,
dat is de dag waarop Hij mij aan Christus werk verbond.
De dag waarop ik mij in Hem mocht verblijden,
Dat is de dag waarop ik ,in Christus dood en opstanding,
mijn geloof in God en Vader mocht belijden.
De dag waarop ik in vrede en rust daaruit mag leven,
dat is de eerste en de zevende dag van God gegeven. 
Dit zijn de dagen van mijn geboorte, dood en wedergeboorte
waarin God mij 'lijdt'* op Zijn weg naar het eeuwige leven,
onbeperkt in mijn God Hem alleen de lof en eer zal geven!

Soli Deo Gloria!

* weg van loutering en beproeving

Geen opmerkingen:

Een reactie posten