zaterdag 24 november 2012

Gods Liefde ruilt...

Heer', mijn hart kan niet bevatten,
Uw rijkdom die U daarin legt.
Al Uw onnoemlijke grote schatten,
heeft U daarin mij toegezegd.

Heer', mijn verstand kan niet bevatten,
de kennis die Uw Geest mij geeft,
De onmetelijke wijzen schatten,
waardoor mijn ziel en lichaam leeft.

Heer', mijn oog kan niet aanschouwen
het licht waarin U mij laat zien.
U toont en schenkt mij het onwankelbare vertrouwen
in Uw genade, wat Jezus Christus heeft verdiend.

Heer', mijn oren kunnen niet geloven,
zonder Uw Geest die mij verklaart;
Uw liefde voor zondaren geschonken van boven,
dat heeft mij, door Uw Zoon, van de hel bespaard!

Heer', Uw liefde doet mij omarmen,
daar waar mij dreigt Satans geweld.
U zal mijn hart daardoor verwarmen,
bij het zien hoe Uzelf hem heeft neer geveld.

Heer', Uw Waarheid is mij gegeven,
door Uw Woord en Geest alleen,
U bracht bij mij alles, in Uw Zoon, tot leven,
Uw Geest trok mij uit de leugen naar Uw Waarheid heen.

Heer', mijn aanbidding kan ik U nu al geven,

door wat God, Uw Vader, aan mij in U gaf.
Door U, mijn Heiland, bid en dank ik God

Uw en nu ook mijn Vader eeuwig. 
Door Uw kruisdood in mijn schuld vernedering, 
verloste U mij van de hel en uit het graf.

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten