vrijdag 23 november 2012


Herschapen... 

Heer', U hebt mij herschapen
in Uw Zoons vergoten bloed.
Door niets of niemand na te maken,
door Uw Geest herschiep U mij goed.

Heer', U hebt mij herschapen,

door Uw Woord en Geest alleen.
Uw Liefde was daarin het 'wapen',
dat sneed mij door ziel en lichaam heen.

Heer', U hebt mij herschapen,

niet bij hen die menen te zijn uit de apen.
Hoe wonderlijk u dat wel hebt gedaan,
kan geen mens zonder Uw Geest verstaan.

Heer', U hebt in mij herschapen

een levende hoop op Uw eenmaal komen,
laat mijn lichaam in het dodenrijk slapen,
totdat mijn ziel en vernieuwde lichaam 
bij U mogen wonen.

Heer', U hebt mij herschapen,
de prijs daarvan is mij nu bekend.
Uw kruishout was het dodelijke wapen
waaraan U ook voor mij gestorven bent.

Heer', U hebt mij herschapen,
dat maak ook ik door Uw Geest nu bekend.
Wie nu nog denkt dat zelf te kunnen maken,
is geen mens in wie Uw werk niet wordt herkend.

Heer', U hebt mij herschapen
naar het beeld wat op U werd ‘gelijkt’*,
Mijn oude lichaam zal mijn ziel verlaten.
Eens verenigd en vernieuwd zijn, 
aan Uw Beeld geijkt.

Soli Deo Gloria!

* 2 Koningen 13: 21

Geen opmerkingen:

Een reactie posten