maandag 12 november 2012

De vraag...

Hoe gaat het met u nu,
voor- of goed achteruit?
Gods Geest vraagt het aan u,
wat is uw antwoord aan Gods besluit.

Hoe gaat het met mij en u nu,
dat vraagt Gods Woord aan mij en u,
Zijn Geest lokt ons om daarin te gaan lezen 
wie onze Schepper voor ons wilt wezen.

Hoe gaat het met u en mij nu,
is God in Christus ook in mij en u?
Zal Hij ook onze Heiland wezen,
die ons van onze schulden wilt genezen?

Hoe gaat het met u en mij nu?
een vraag die God aan mij en u stelt!
verwacht een antwoord van mij en u,
omdat Zijn Geest dat aan ons vertelt.

Hoe gaat het met mij en u nu?
het antwoord zijn wij God wel schuldig!
God is de Herschepper van mij en u,
nu nog geduldig en vergeeft menigvuldig.

Hoe gaat het met mij en u nu?
Door dit gedicht naar Gods Woord verwezen,
komt nu Gods vraag nog tot mij en u,
Hij wilt Zelf antwoord in Zijn liefde geven.

Hoe gaat het straks met mij en u,
kunnen wij Hem wel antwoord geven?
Door Zijn Geest horen wij dat nu,
dat Jezus dat voor ons gaf  bij het einde van Zijn leven.
Het antwoord wat God van ons verwacht
gaf Hij in Zijn vergoten bloed; Het is volbracht!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten