zaterdag 10 november 2012


Wanneer ben ik rijk?

Ja, dan ben ik rijk
als uit mijn doen en laten blijkt
niets vast te hoeven houden.
alleen op God te mogen vertrouwen

Ja, dan ben ik rijk
als uit alles in mij blijkt
het uit handen kunnen geven,
dan geniet mijn ziel het rijke leven.

Ja, dan ben ik rijk
Als God in mij blijkt,
alles en in allen te wezen,
mijn begeerte in eigenbelangen bezwijkt!

Ja, dan ben ik rijk
als ik niet naar mijzelf of anderen kijk
om nog meer of nog mooier leven,
maar liefde aan God en mijn naaste mag geven.

Ja, dan ben ik rijk
als mijn lichaam hier bezwijkt
en dat los te mogen laten,
niets meer wat krom of slecht is,
zelf proberen recht of goed te praten.

Ja, dan ben ik rijk
al leef ik hier maar heel even,
dat leven aan God terug te kunnen geven,
als mijn ziel in Zijn vrede, zich in God verblijdt.

Ja, dan ben ik nu liever arm dan rijk,
om alles van Hem, met een oneindig groot verlangen
in Zijn vergoten bloed, uit genade mocht ontvangen.
Zijn Liefde voor mij dan nimmermeer wijkt.
Dan ben ik Zijn eigendom en dat is echt Rijk!

Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten