dinsdag 6 november 2012


De Waarheid...

De spiegel* wordt mij voorgezet,
Gods Geest laat mij dan zien,
waar Gods Woord bij mij op let
of ik straf of vrijspraak verdien.
Want daarin staat geschreven
of ik naar Gods wet zal leven.

De spiegel wordt mij voorgezet,
Gods Geest laat mij dan zien,
hoe mijn ziel dan wordt ontdekt
aan de straf die ik verdien.
Gods Woord zal mij onthullen,
wat ik niet wil en kan vervullen.

De spiegel wordt mij voorgezet,
Gods Geest laat mij dan zien,
waar mijn ogen nog naar kijken,
waarvoor ik straf verdien.
Door niet op God meer te lijken
kan ik Hem niet meer aanzien.

De spiegel wordt mij voorgezet,
Gods Geest laat mij nu zien,
Gods Woord waar staat geschreven,
dat ik de Satan dien.
Zo voor God niet meer kan leven,
de dood als straf heeft verdiend.

De spiegel wordt mij voorgezet,
Gods Geest laat mij nu zien,
Hoe ik God nog kan aanbidden,
om Zijn Wezen en vergeving, misschien
wil Gods Geest wel voor mij bidden.
God laat in Zijn Zoon mijn Verlosser zien.

De spiegel wordt mij voorgezet,
waar ik uit ben voort gekomen.
De straf die Adam heeft verdiend,
is bij mijn komst niet weggenomen.
In Zijn Woord laat Zijn Geest mij zien,
Wie die plaats heeft ingenomen.

De spiegel wordt mij voorgezet
laat zien, Hij die mijn plaats heeft ingenomen.
Gods Zoon waar God alleen op let,
is voor mij aan het kruis gekomen,
Mijn Verlosser heeft God mij voorgezet
waardoor ik aan de doodstraf zal ontkomen.

De spiegel was mij voorgezet,
waar ik niet voldeed aan Gods wet,
heeft Christus mijn plaats nu ingenomen,
zo kan en mag ik tot God komen,
Door Zijn Zoons verzoenend bloed,
maakt God het tussen ons voor eeuwig goed!

Soli Deo Gloria!

* de Waarheid 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten