donderdag 1 november 2012

Los kunnen laten       Marcus 10:17-27

Heer', kan ik het achter mij laten
dat ik deed, wat Uw wet mij verbiedt?
Was het in zwijgen of door het praten,
kan ik dat achter mij laten of niet?

Heer', kan ik het achter mij laten,

de dingen die mij hier nog zo binden?
Anderen liefhebben of nog blijven haten,
belangrijk doen blijven wat ik er van zal vinden?

Heer', kan ik het achter mij laten,

het eigenbelang te blijven zoeken?
In al mijn zwijgen en mijn praten,
daarin winst voor mij zelf te willen boeken?

Heer', kan ik het achter mij laten,

mijn zin in veel voor te laten gaan?
waar ik met anderen zat of stond te praten,
altijd in alles vooraan wilde staan?

Heer', kan ik het achter mij laten,

mijn huis, geld en al mijn goed?
het extra lekker eten en drinken niet kunnen laten,
ook als het mijn gezondheid kosten moet?

Heer', kan ik het achter mij laten,

het sluw, slim zijn en het verleiden?
Wanneer leer ik te zwijgen en te praten,
mij alleen in U te verblijden?

Heer', laat U mij alles los kunnen laten,

wat is tegen Uw Woord, Geest en Gods wet,
daar ik niet mee doe, maar er tegenin zal praten.
Alleen dat ik doe wat U daarin heeft gezet!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten