zaterdag 3 november 2012

Credit of Debet leven?

Heer', mijn wezen hier op aard,

is een credit leven*.
Mijn schuldig leven wordt door U nog gespaard,

wat ik met winst in debet eens terug moet geven.

Niets aan mijn schuldig onvermogen,
is Gods aandeel daarin bij mij.
U zet daarin door Uw Geest mij voor ogen,
mijn leven is in Adam hier niet credit vrij.

De dagen van mijn leven
vermeerderen dit groot credit.
Als Gods recht mij geen vrijspraak kan geven,
dan is mijn leven voor eeuwig failliet.

Ach Heer', wil U mijn Borg en Middelaar wezen,
U die het vermogen alleen daar toe heeft.
God die Zijn Waarheid en Geest mij heeft gegeven,
kan maken dat ik in Zijn Zoon schulden vrij leeft.

God heeft mij veel meer gegeven,
Zijn Zoon nam het aan mij toebehorend credit.
Uw Woord en Geest dat is nu mijn eeuwig leven,
waarin ik Gods grote Liefde nu voor mij zie.

Heer', Uw almachtig groot vermogen
betaalde mijn schuld en schenkt mij een debet leven*1,
U ging aan het kruis Gods rechten verhogen,
voor mijn schuld heeft U, Uw eigen bloed gegeven.

Als een lam ter slachting werd U in mijn plaats voorgeleid,
mij werd daar wel, maar U geen genade geschonken.
Door dood, graf en hel, ben ik in mijn levende Heiland verblijd.
 

Ja Heer', Uw Liefde voor mij maakt mij dronken!

Soli Deo Gloria! 


* een schuldig tijdelijk leven
*1 een overvloedig eeuwig leven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten