zondag 6 juli 2014


Adieu God?


God schiep de mens
man en vrouw,
ben ik dan geen mens
wanneer ik dit niet geloof,
 God niet aanbid,
 en Hem niet vertrouw,
wat en van wie ben ik dan
die mij kent
en van mij houdt,
hoe kan ik dat weten,
als die mij heeft vergeten,
wat ik dan ben,
als ik het bestaan
van God als mijn Schepper 
niet erken?


Is er een mens
die weet van mijn bestaan,
van wie ik er één ben
en weet waar kom ik vandaan,
als ik het bestaan
van de mens door God
geschapen niet erken,
kan ik iemand verlaten
die ik niet weet
wie hij is 
die ik niet ken,
laat staan zal geloven
in hem die mijn
bestaan zonder God
niet erkent?


Er is een Mens
uit God voortgekomen,
die mijn vlees en bloed
heeft aangenomen,
die Mens weet
van wie Hij kwam
en van wie Hij is,
dat is de Mens
die zich in God niet vergist,
van die Mens
kan ik niet meer
worden afgenomen,
Hij nam de oorzaak van mijn
dood aan het kruis
en brengt mij levend
bij mijn God thuis.


Jezus Christus is Zijn Naam,
Hij maakt mij voor God bekwaam
om een mens te zijn
die God herschiep,
mij uit mijn God verlatenheid
te voorschijn riep,
in Zijn Naam ben ik gedoopt
waarin ik ontving de hoop,
geloof en liefde,
God is mijn Schepper,
mijn Vader zo Hij het beliefde!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten