donderdag 10 juli 2014


Vakantie!


Ik ben op vakantie zoals men dat zegt,
maar van rust komt er maar weinig terecht, 
het is kilometers reizen, veel moeten zien
veel moeten horen, weinig waar ik mijn God mee dien.


Toch is er veel reden om dankbaar te wezen
in de momenten, die ook zijn gegeven,
het is als in het dagelijks werk,
veel verplichtingen weinig tijd voor de kerk.


Het valt mij nu op hoe gelukkig ik ben
met de tijd die ik in de vakantie nauwelijks ken,
ik ga verlangen naar rust die ik zo vaak heb,
naar de tijd waar ik mij vrij voel buiten het web.


Ik dank daarom mijn God dat Zijn Geest mij laat zien,
hoe vermoeiend een vakantie is waarin ik Hem niet dien,
dan ervaar ik hoe zwaar Jezus werk hier was,
een opdracht die Hem opgelegd was.


O God wat is Uw liefde groot,
die mijn ziel nu moet bekennen,
welk een groot werk U in Christus mij bracht
om mij tot Uw rust te brengen.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten