vrijdag 18 juli 2014


Mijzelf zijn. (2)


Ik kan alleen mijzelf zijn
door niet van mijzelf te wezen,
alleen door een kind van God te zijn
kan ik mijzelf zijn, eeuwig leven.


Ik kan alleen mijzelf zijn
door Gods eigendom te wezen,
die in Zijn Zoon mij vergeving gaf
om mijzelf, Zijn eigendom, van Hem te nemen.


Ik kan alleen mijzelf zijn
door in Jezus Christus te geloven
dat Hij Zijn leven voor mij gaf
in gehoorzaamheid aan Zijn Vader boven.


Ik kan alleen mijzelf zijn
door het Woord van Hem gesproken
dat Zijn Geest mij heeft uitgelegd,
hoe ik daarmee eerst heb gebroken.


Ik kan alleen mijzelf zijn
door onder Gods wil en wet te leven,
dat kan alleen door het geloof in Jezus zo zijn,
Hij heeft Gods wet vervuld, nooit verbroken.


Ik kan alleen mijzelf zijn
doordat niet te willen wezen,
dan ben ik geworden die ik ben,
een mens die God daarvoor niet de eer wilde geven.


Ik kan alleen mijzelf niet zijn
daarbij is God in Christus niet overbodig,
Hij waste mij in Zijn bloed, van ongeloof rein,
dat heb ik om mijzelf te kunnen zijn echt nodig.



Soli Deo Gloria!
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten