zondag 27 juli 2014



Ik zag een hand!

lezen: Openbaring 5: 1-14


Ik zag een hand,
die ik alleen
en niemand anders zag.
De hand van God
in Christus mij gegeven,
ik vreesde en dacht aan straf
die ik rechtmatig
van God zou hebben gekregen,
maar die Hij om Christus wil
aan mij niet gaf.

Ik zag een hand
door Gods Geest 
aan mij uitgereikt,
daaruit werd mij 
Gods Woord aangegeven,
waaruit Zijn Geest mij voorlas
hoe God in Christus
mijn zonden heeft vergeven.

Ik zag een hand
die mij niet sloeg,
maar zacht en teder mij omhelsde,
zonder dat ik Diegene vroeg
en Hij mij vragen stelde.
Een hand zo zacht en teder,
troostte mij,
toen viel ik voor Hem neder,
Jezus was het die mij
in Zijn armen droeg.

Ik voelde een hand
die niet aan mij trok,
maar mij voorzichtig leidde,
Hij ondersteunde mij 
met Zijn stok,
waarmee Hij mij niet sloeg,
maar mij daarmee leidde
naar Zijn grazige weide,
Zijn Vaderhand was het
die mij verblijdde.

Ik zag een hand
met spijkergaten,
waardoor ik aan Hem vroeg,
kwam dat omdat God
Uw Vader, U heeft verlaten?
Hij sprak tot mij,
ach lieve kind,
als Hij dat niet had gedaan,
dan had ik jou
voor eeuwig los moeten laten.


Ik kreeg die hand,
van Hem om niet,
een hand vol van genade.
Die hand die niemand
zonder Zijn Geest ziet.
Ik hoef die hand
nu niet meer los te maken,
want ook als ik 'groot' ben
zal ik niets meer alleen doen,
maar nu alles
aan Hem alleen overlaten.


Ik hief mijn beide handen 
naar mijn Vader in de hemel
en knielde voor Hem neder.
Sprak mijn danklied uit
en ik heb mijn loflied,
als een eeuwig dankoffer 
aan Hem gegeven.
Vader, Zoon en Heil'ge Geest,
zonder Uw ontfermende  handen,
was ik eeuwig gebleven
een zondig mens, 
die God niet vreest.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten