donderdag 3 juli 2014




Om duidelijk te zijn!

1 Joh. 5: 1-10
In het licht wandelen.
En dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u verkondigen, dat God licht is en dat in Hem in het geheel geen duisternis is.
Als wij zeggen dat wij gemeenschap met Hem hebben en wij toch in de duisternis wandelen, liegen wij en doen de waarheid niet.
Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, hebben wij gemeenschap met elkaar, en het bloed van Jezus Christus, Zijn Zoon, reinigt ons van alle zonden.
De zonden belijden.
 Als wij zeggen dat wij geen zonden hebben, misleiden wij onszelf en is de waarheid niet in ons.
 Als wij onze zonden belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid.
10 Als wij zeggen dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot leugenaar en is Zijn woord niet in ons.

Om zonden te hebben gedaan
moet ik in het licht van Jezus staan,
door Zijn Geest die mij daar stelt,
worden mij mijn zonden verteld.


Om in Jezus licht te kunnen staan
moet mijn gebed door Gods Geest
tot God mijn Schepper zijn gedaan,
zoals ik dit uit Zijn Woord lees.


Om zonder zonden te kunnen leven
moet ik mijn God en Vader alleen
Hem daarvoor de eer geven,
want vergeven kan Hij alleen.


Om aan God al mijn zonden te vertellen
moet ik het vaste vertrouwen hebben,
dat God mijn gebed verhoort,
dat kan alleen door Zijn Geest en Woord.


Om deze strijd te kunnen winnen
moeten de zonden uit mij weg zijn gedaan,
zoals Jozua de tweede slag bij Ai kon beginnen,
wat God Hem na het eerste verlies deed verstaan.


Om door God verhoord te kunnen worden
moet ik in het licht van Jezus staan,
daar worden al mijn ongerechtigheden
door Zijn kruisdood voor mij weggedaan.


Omdat God mijn Schepper en Vader is,
is Hij het alleen die zich in mij niet vergist,
Zijn Liefde stelt mij door Zijn Geest in Jezus licht,
daarin komt openbaar de zonden door mij verricht,
die Hij alleen kan en wil vergeven,
zo niet zal ik een leugenaar zijn gebleven.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten