dinsdag 22 juli 2014



Zien en horen!

lezen: Hand. 8 : 54-60
                9 : 1-9


Hij zag wat anderen niet zagen,
dat was een wonder in zijn ogen.
Vol van de Geest van God
zag Stefanus de hemel geopend
en Jezus staande aan Gods rechterhand,
terwijl de woede in hen ontbrandde,
stopte zij hun oren dicht,
en stenigde zij hem van alle kant,
terwijl Hij bad, Heer Jezus ontvang mijn geest,
vallende op de knieƫn sprak hij ten dode toe,
Heere, reken hun, hun zonden niet toe.


Horen en niet horen,
zien en toch niet zien,
zo gaat een mens verloren,
die God met zijn hart niet dient.


Ook wij die Gods Woord horen,
maar niet door Zijn Geest het verstaan,
gaan toch door ongeloof verloren,
als door Gods Geest,
onze oren en ogen, niet opengaan.


Hoe vroom en schoon ik ook mag schijnen,
het zal allemaal eerst moeten verdwijnen
door boetedoening en oprecht berouw,
daar blijft mijn geloof in Gods Zoon getrouw.


God Geest laat ons het horen,
de woorden die Jezus sprak
aan hem, die God heeft uitverkoren
en daardoor met de zonden brak.


Geef Heer', Uw licht dat ik kan zien
de straf op U, die ik verdien,
laat naast het licht wat Paulus zag,
Uw stem mij horen, dag en nacht.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten