donderdag 31 juli 2014



Als hadden komt,
is hebben niet te laat! 


Had ik gedaan 
naar Gods geboden,
ik zou geen gevangene zijn,
maar in vrijheid leven,
waar Hij Zijn recht
voor mij had gegeven.


Had ik gedaan
naar Zijn gebod,
dan was Hij mijn Schepper
ja mijn God,
maar omdat ik deed
wat satan mij zei,
werd ik kind van hem, zijn knecht.


Had ik gedaan
naar wat Hij mij zei,
dan was ik geen zondaar
ja, schulden vrij.
Maar ik ben een kind
uit Adams stam,
die van het door God verbodene nam,
waardoor ik ook de dood inkwam.


Had ik maar niet
of had ik maar wel,
dan was er niet zoveel verdriet,
dan leefde ik eeuwig
naar Gods bestel.
Dan was mijn tijd,
geen deel van de eeuwigheid.


Maar God deed
wat ik niet kan,
wonder doen op wonderen horen,
door Zijn Geest is Zijn Zoon
in een zondig mens geboren,
zij gaf zich gelovig over aan Zijn gebod,
zo werd God in haar Mens
wat ik door Hem ook word.


Hij heeft gedaan naar Gods gebod
kwam onder de schuld,
waar ik in gevonden word.
Hij nam de dood van mij weg,
omdat Hij deed wat Zijn Vader heeft gezegd.
Ging naar het kruis voor mijn schuld,
Hij heeft voor mij Gods wet vervuld.


Mijn Heiland nam mijn tijd in zijn hand
en leidt mij naar het eeuwige Vaderland.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten