woensdag 23 juli 2014

Drie-enig God.



1. Mijn Vader in de hemel, ja U weet van mij,
             hoe snel ik hier op aard steeds weer word afgeleid
door de dingen, die ik hoor en zie,
O Heer' vergeef het mij.


2. O Lieve Heer Jezus, ja U weet van mij,
      dat zonder U ben ik toch echt niet blij,
         dan weet ik van U dat U dat ook niet wilt,
O Heer' keer weer in mij.


3. Mijn lieve Heiland nam ook eens mijn zonden af,
            ging voor mijn schulden naar het kruishout en het graf,
            Hij was het die vergeving naar Gods recht hier bracht,
gena' in plaats van straf.


4. O Heil'ge Geest, ach open Gods Woord in mij,
       zodat ik aan mijn Heer' oprecht mijn schuld belijd,
     mijn hart en zinnen aan Hem geheel open spreid,
mijn klein geloof belijd.


5. Drie-enig God die mij het diepst doorgronden kan,
leg mij de woorden van U op de lippen,
      ik om Uw liefde Heer' U dank en loven mag,
Uw wederkomst verwacht.


6. Een ander Drie-enig God bestaat er niet,
        geen grotere macht die men naast Hem ziet,
    daarom zing ik Hem op drie toonhoogte dit lied,
mijn God alleen de eer.


Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten