maandag 1 oktober 2012


Bidden...

Bidden om Uw kracht te vragen
daar Uw Geest mij daartoe noopt
Zijn kracht zal U Heer', in mij dragen
daarop werp ik het anker van Hoop
in het binnenste van Uw woning
waar Uw bloed van het offer sprengt,
daar het recht heerst van U o Koning
door het Lam Gods dat verlossing brengt.

Bidden om aan U te vragen
want U laat geen bidder staan.
Heer', mijn noden aan U klagen
die U alleen maar kan en wil verstaan.
Sluit U Heer', mij dan de ogen
ik door niets meer wordt afgeleid.
Hoor waar ik U heb bedrogen,
vragend of U mij van schuld bevrijd.

Bidden om aan U te vragen,
zonder U hier niets te doen
wat Uw wet niet kan verdragen,
ook al is mijn schuld verzoend.
Laat dan Heer', in mij ook wezen
wat door Uw liefde werd gedaan.
Wil Heer', mij alles dan vergeven
wat ik U van jonkstaf heeft misdaan.

Danken om Uw grote goedheid
die U Vader mij laat zien.
Hoe U in Uw woord van Waarheid
mij ook trekt zo ik U dien.
Geef mij Uw vrijmoedigheid
om tot U te kunnen komen.
Dan zal ik zingen in God verblijd
nu en daar waar ik mag wonen.

Soli Deo Gloria!
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten