donderdag 11 oktober 2012

Afspraak gemist?

Een gemiste afspraak
dat komt onder mensen wel eens voor.
Is dat dan wat verder weg en heb je geen andere taak
dan krijg je daar zomaar een vrije dag door.
Als dan de zon zo helder schijnt
de kleuren van de herfst je vrolijk maken,
de wolken aan de lucht verdwijnt.
Dan wordt je stil gezet bij Gods taken.
Je vraagt; wat wilt U mij hiermee nu zeggen,
kunt U mijn Heer', dat mij uit komen leggen?

God is nabij de ziel die tot Hem zucht,
daar hoef je nooit een afspraak voor te maken.
Hij troost het hart wat tot Hem vlucht,
dat hart zal dan verwondert raken.
Je ziet ineens wat je niet zag,
dat God nabij is dag en nacht.
Je Hem op elk moment kan vragen;
hoelang zult U mijn afwezigheid nog verdragen?
Zijn handen altijd uitgestrekt om ons te ontvangen.
Door onze afwezigheid, aan het kruis heb willen hangen.

Zoek ik nu de stilte op
laat alles mij maar overkomen,
Al staat de hele wereld op zijn kop.
mijn doel wordt, in Zijn toekomst dromen.
Waar God mijn Vader niet langer meer wacht.
Maar door Zijn Zoon, mij bij Hem thuis verwacht.
Geen afspraak hoef ik meer te missen,
mijn God en Vader kan zich niet vergissen.
De kleuren van de herfst laten mij nu zien,
nog even kind, nog even, dan krijgt God de prijs die Hij heeft verdiend.

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten