maandag 15 oktober 2012

Onderhanden genomen
melodie: Neem Heer', mijn beide handen


1. Neem Heer', mij onderhanden,
breng mij terug,
waarin ik mij liet landen,
in zonden vlucht.
Mij tegen U toen ke-erde
wat U verbiedt.
Uw wet da-ar niet begeerde,
ik hi-eld die niet.

2. Laat mij opnieuw die horen,
zo U gebiedt.
't Gehoor is uit Uw woorden
'k hoorde U niet.
Leer mij U te gelo-ven
zodat ik zie,
Uw enige weg naar boven,
Uw wi-l geschiedt.

3. Leer mij daar U te volgen
op 't smalle pad.
aanbidden elke morgen
Heer', leer mij dat.
Wil U mijn lasten dra-gen
daar ik bezwijk.
O Heer', la-at mij U vragen
maak mij U gelijk.

4. Laat mij niet meer verdwalen
blijf bij mij Heer',
'k Belijd U al mijn kwalen
ja daag'lijks weer.
Leer mij U kind te we-zen
'k afhank'líjk ben.
Wil mij va-n schuld genezen
Uw liefde erken.

5. De straf die ik verdiende,
is naar Gods recht.
Bij Satan die ik diende
was ik zijn knecht.
Maar Uw ontverm'de han-den
lag U op mij.
Verbrak zo- Satans banden
U ko-cht mij vrij.

6. Aan 't kruis voor mij geleden
Nam U mijn schuld.
Dood, graf en hel bestreden
Gods wet vervult.
Laat mij Uw Naam verho-gen 
mijn God en Heer',
De knie-ên neer gebogen,
buig 'k vo-or U neer.

7. U nam mij onderhanden
wees mij ter-recht.
Verbrak mij van de banden
'k doe wat U zegt.
Mijn kruis nu moedig drag-en
achter U aan.
'k Doe dat n-u zonder klagen,
verhogend Uw Naam!

Soli Deo Gloria!

 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten