vrijdag 26 oktober 2012


Tastend en zoekend...

Tastend en zoekend gaat de mens Gods weg,
al biddend en werkend zo God hem dat zegt.
Laat Gods wil hem daarin zijn voorgegaan, 
omdat hij Gods Woord door Zijn Geest leert verstaan.

Onbekend zijn des Heren wegen,
bij die Gods Woorden niet verstaan,
zij zullen hun eigen inhoud daaraan geven,
los van God hun weg hier gaan.

Zij zullen aan God zelf niet vragen,
Heer', wat wilt U dat ik doe,
zij willen en kunnen God niet verdragen,
God hoeft hun niet te zeggen hoe.

Zonder God zal niemand wezen,
die zijn weg aan God voorlegt.
Want God heeft hem al aangewezen,
wat eertijds al was voorzegt.

Zonder God zijn al de mensen
die Zijn Woord en Geest niet volgt.
Zij voldoen niet aan Gods wensen
weten niet wie hun weg verzorgt.

God keert om de zelfgekozen wegen,
die wij zonder Hem zijn gegaan.
Raken pas, zo Hij wil, om Gods hulp verlegen
deze zal Hij op hun wegen stil doen staan.

Die mens maakt God om Hem verlegen,
waar Zijn Geest Gods Woord uitspreekt.
die mens vraagt dan pas naar Gods wegen
waarin God Zijn Eigen Weg opbreekt.

Die weg loopt over Golgatha,
waar Zijn Zoon voor ons gestorven,
gehoorzaam ging Zijn Vaders wil achterna
voor ons die doodlopende weg heeft geborgen.

Mijn God mijn God, waarom waarom verlaat U mij
heeft hij aan het kruis Zijn Vader gevraagd.
waarom heeft U mij verlaten.
Omdat God ons ongelovig zijn niet verdraagt. 

Tastend en zoekend gaat die mens Gods weg
die nu luistert en doet naar wat God hem zegt.
Heere Jezus, leert Zijn Geest hem vragen,
wilt U mij op Uw weg naar Uw Vaders vrederijk dragen.

Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten