dinsdag 9 oktober 2012


Tegenstand bieden
 

Een tegendraadse kabel
roept heel veel weerstand op,
de angst voor vuur en zwavel
heft deze weerstand op.

Dat doet de mensen buigen
voor wat de aard hen biedt.
In plaats van Gods getuigen
zijn, doen zij dat zo niet.

God heeft voor God gebogen
als mens voor ons gedaan,
werd in Zijn gezicht gespogen
is aan het kruis gegaan.

Geen weerstand toen geboden
om naar Gods wet te doen,
liet aan het kruis zich doden
zo onze schuld verzoend.

 1. Neem Heer, mijn beiden handen
met kracht omvat.
bevrijd van Satans banden.
zo deed U dat.
Wil zo mijn Heiland w-e-zen
ja, U alleen.
Mij van mij-n schuld genezen,
blijf o-m mij heen?

2. Wil mij hier dan bewaren
in nood en dood.
Mij voegen tot Uw scharen
Uw gunstgenoot.
Laat mij o Heer', niet v-ol-gen
die van U vlien.
Neem Heer', da-n al mijn zo-rgen.
Die da-nk verdiend.

3. Laat mij geduldig wachten
tot dat U komt.
Zo Satans werk verachten
zijn mond verstompt.
Laat angst het niet be-pa-len
hoe ik mij richt.
U Heer', ko-m mij dan halen
voor da-t ik zwicht!

Soli Deo Gloria!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten