zondag 14 oktober 2012

Vergeven...

Leer mij Heer', vergeven

wat bij mij is mis gegaan,
ik door zelf te willen overleven,
een ander hebt aangedaan.
Neem Heer', mijn rechten over
laat die de Uwen zijn.
Opdat ik dan mag en zal geloven
één van U te kunnen zijn.

Leer mij Heer', vergeven
wat ik nu onderken,
dan gaan mijn zonden leven
en zie ik wie U ben.
Zoals U mij leert vragen
Vader vergeeft het hen.
Uw kruis voor mij wilde dragen
gehoorzaam bent op Uw Vaders stem.

Leer mij Heer', vergeven
wat een ander mij niet doet.
Neem van hen niet hun leven,
maar maakt U het tussen ons weer goed.
Dan zal ons hart doen zingen,
U Heer', hebt het in mij gedaan,
vrolijk in ons op doen springen,
door Uw vergeving verder gaan.

Leer mij Heer', vergeven
zoals U dat doet.
Al kost het mij zelf het leven,
als U mij maar in liefde ontmoet.
Wil mijn smeekgebed verhoren
over wat ik U eerst heb aangedaan.
Anders o Heer', ga ik verloren
en bent U om mijn oordeel aan het kruis gegaan!

Heer', U wilt mij leren,
omdat U alles van mij kent,
kunt U mij alleen bekeren,
mij maken zoals U bent.
Laat mij U de lofzang zingen
om wat U voor mij hebt gedaan.
Ja al deze heerlijke dingen

in Uw vergeving van zonden, mij nu doet verstaan!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten