maandag 22 oktober 2012


De Preek

Was het wel de preek 
die ons hart doorsteekt
en open legt onze zonden
die daarin worden gevonden.

Of was het na een uur
alweer van korte duur,
Gods wet weer werd geschonden
ons hart omringt werd met een muur?

Was het wel de preek
die ons de Waarheid gaf,
of was het maar een zalfje
die ons van doodschuld niet genas?

Was het wel de preek
waarover we nog spreken
hoe Gods heilige Geest
naar binnen heeft gekeken.

Was het wel de preek
die na is blijven klinken
of onder het koffie drinken
iedereen vergeet?

Was het wel de preek
waaronder ik bezweek
met Goddelijk verlangen
Zijn heil te mogen ontvangen?

Was het wel de preek
die banden bij mij breekt
waarmee ik ben gebonden
door al mijn vuile zonden?

Was het wel de preek
waar Jezus in bezweek
voor al mijne zonden
voor mij aan het kruis werd gebonden.

Was het wel de preek
waar God nog elke week,
mij in wil onderhouden
met al de God getrouwen?

Ja het was de preek
die Gods Geest in mij ontvouwde
dat Zijn Zoon mij ondertrouwde,
ik door Zijn liefde bezweek! 

Soli Deo Gloria!     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten