woensdag 3 oktober 2012


Ondersteund worden  melodie Ps. 66

1. Heer', ondersteunt U bij het strijden

mijn armen heffend naar omhoog.
Vermoeid zijnd’ door de lange tijden
waarin U mij hier nog gedoogt.
O God laat mij van U verwachten
Uw kracht die bij mij nodig is.
Dat zal mijn vijand door Uw krachten
doen ondergaan, ja zeer gewis.

2. Heer', ondersteunt U bij het strijden
mijn armen en mijn moede hoofd.
Laat al mijn hoop nu niet verdwijnen,
schenkt kracht o Heer', aan mijn geloof.
Op Uw nabijheid kan ik steunen,
Uw macht is zo oneindig groot.
Laat mij toch op Uw werken leunen,
want Heer', ik ben Uw gunstgenoot.

3. Heer', ondersteunt U bij het strijden
Uw volk wat U alleen verkiest.
Laat hen niet ondergaan door 't lijden,
zorg dat hun hoop toch niet verliest.
Dan zullen zij U juichend zingen,
omdat U bij hen bent geweest,
de vijand op de knieën dwingen,
Uw grote Naam wordt dan gevreesd!

4. Ach Heer', U kreeg geen ondersteuning
toen vijands macht eens sloeg van wo'en.
Het houten kruis werd U tot leuning,
wat niemand voor U wilde doen.
Verlaten van Uw God en Vader,
volbracht U wel Zijn hoogst bevel.
Zo bracht U Zijn volk tot Hem nader
U Heer', gehoorzaamde Hem wel.

5. Zo Heer', bracht U de overwinning
voor wie Uw Vader hier verkiest.
Uw Geest brengt hen hier tot bezinning,
de Satan die van U verliest.
Dood, hel en graf zullen niet heersen,
omdat U Heer', hen overwon.
Geloofd zij U o God en Vader,
 
Die met Uw volk opnieuw begon!

„Want gij hebt volharding nodig, om, de wil van God doende, te verkrijgen hetgeen beloofd is.” Hebr.10:36
 
Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten