zondag 14 oktober 2012

Een opmerkelijk groot verschil

Als God binnen in mij leeft
dan versta ik het grote verschil,
daar Hij mij antwoord geeft
op de vraag wat Hij van mij wil.
Zondaar worden of dat zijn,
vuil geworden of geheel rein,
in Jezus bloed wit gewassen zijn.

Als God binnen in mij leeft
zal Hij mijn schuld ontdekken
daar Hij mij antwoord geeft
hoe Hij mij uit de slaap zal wekken.
Ja in mijn dromen laat Hij zien
de straf die ik verdien,
zal Hem het zwaard doen strekken.

Als God binnen in mij leeft,
dan maakt God het met mij goed.
Hij is het die Zijn genade geeft,
wat verworven is in Christus bloed.
Op Hem viel dat zwaard eens neer,
aan het kruishout van mijn lieve Heer',
zo alleen maakt God het met mij goed.

Als God binnen in mij leeft,
door alleen in Hem te gaan geloven,
daarin is God die het antwoord geeft,
dat komt als de bliksem van boven.
Daar is een opmerkelijk groot verschil
die Hij mij toont zo Hij dat wil,
Zijn liefdes vuur zal nimmermeer doven.

Als God binnen in mij leeft,
dan zal de dood in mij wijken,
door het antwoord dat ik Hem dan geeft,
omdat Hij mij op Zijn Zoon deed lijken.
Een wonder is er dan geschied
als God in mij geen verschil meer ziet,
mijn dankbaarheid zal dat doen blijken.

Als God binnen in mij leeft
zal ik mij tot Hem keren,
de vragen die Hij mij dan geeft.
heb ik uit Job 38 mogen leren,
Dan zie ik hoe groot mijn God toch is
als Hij Zijn grootheid in mij toont,
dan zie ik dat God zich nooit vergist.

Nu God al binnen in mij woont,
komt dat door al Zijn werken
God maakt in Jezus mij Zijn gunstgenoot,
Zijn Geest zal mij hier versterken.
Hij is het die mij uit de dood
mij veilig brengt in Vaders schoot,
dan zijn gesloten al Gods kerken!

Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten