woensdag 10 oktober 2012

Heere, doe mij wijken...      Numeri 16: 23-35

Heere, doe mij wijken
van hen die naar hun eigen offer kijken.
Laat mij met hen niet genieten,
die het kostbaar bloed van U laten schieten.

Heere, doe mij wijken
van hen die hun werk met Uw werk vergelijken.
Laat mij op Uw wonderen letten,
mij naar Uw liefde geboden zetten.

Heere, doe mij wijken
van plaatsen waar ik wordt verlijd.
wat mij naar valse 'goden' laat kijken
waar U daar dan van mij scheidt.

Heere, doe mij wijken
van de plaatsen waar ik ben geweest.
leer mij zien en naar U kijken,
verstaan en doen zal wat ik nu van U lees.

Heere, doe mij wijken
van het goddeloze pad.
Naar U aan het kruis op doen kijken,
waar U voor mijn vergeving bad.

Heere, doe mij wijken
van de plaats waar U niet bent.
Mijn leven alleen met U verrijken
waarin Uw Geest, Uw liefde mij zendt

Heere, laat Uw Geest niet van mij wijken
waar ik door gevaren wordt omringt.
Laat mij daar op U mogen lijken*,  * 2 kon. 13: 21
daar alleen uit Uw genade leeft, eet en drinkt!

Soli Deo Gloria!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten