vrijdag 26 oktober 2012

Gods 'oogappel'* zijn      lees hierbij psalm 17

Heer', laat mij Uw 'oogappel' wezen,
mijn oog niets anders alleen U ziet.
Wil mij dan van valse beelden genezen,
waardoor ik de gunst van U Vader weer geniet.

Heer', wil mij Uw 'oogappel' doen zijn
zodat Gods beeld in mij wordt herkend,
van Uw Vader ook een kind zal wezen,
zodat een ieder hier zal weten dat ik van U ben.

Heer', laat mij Uw 'oogappel' wezen,
zodat mijn vijand U zal vrezen.
laat hen die Uw wil nog tegenstaan,
ook voor U op de knieën gaan.

Heer', laat mij Uw 'oogappel' zijn
wat verzocht wordt en beproeft,
door vuur gelouterd met soms veel pijn,
een spiegelbeeld van God doen zijn.     

Heer', laat mij Uw 'oogappel' wezen
U zien mag zoals U mij ziet,
mijn blinden ogen zo genezen
dat God mijn Schepper weer van mij geniet.

Heer', laat mij Uw 'oogappel' zijn,
ootmoedig, ned'rig, teer en klein.
mijn hart en mond U dan zullen prijzen,
Blijmoedig zingen, Halleluja als in één refrein

Heer', laat mij Uw 'oogappel' wezen
ja, door Uw Woord en Geest Uw wil ziet.
Uw wetten horen, doen en deze
houden zoals Uw vader mij gebiedt.

Heer', laat mij Uw 'oogappel' zijn,
wat niemand aan kan raken,
was mij in Uw bloed weer rein,
zo dat ik heilig voor God zal ontwaken!

Soli Deo Gloria!

* het teer beminde kind



Geen opmerkingen:

Een reactie posten