maandag 8 oktober 2012

Gelijk maken aan...

Heer', laat mij mijn patroon
niet op U of op een ander leggen,
Laat mij lijken* op Uw Zoon        * 2 kon. 13: 21
en doen wat Hij zal zeggen.

Want door Hem leven Heer',
dat is mijn groot verlangen.
Maar vaak bezwijk ik weer
voor menselijke belangen.

Ach laat mij hen niet vrezen
die het hebben op mijn vlees.
Dat ik alleen U kind mag wezen,
geleid zijn door Uw Geest.

Neemt U mijn beiden handen
en bindt deze toch saam.
met Goddelijke banden
verbindt mij aan Uw Naam.

Zet mij Uw Beeld voor ogen,
neem weg mijn eigen beeld,
waarmee ik U heb bedrogen,
waarvoor Uw Zoon zo leed.

Ach open U mij de oren
waardoor ik U kan verstaan.
Laat door Uw Geest mij horen
wat Jezus voor mij heeft gedaan.

Dan zal mijn mond gesloten wezen
verwondert van Uw liefde Heer',
Uw grote Naam oprecht gaan vrezen,
aanbiddend kniel ik voor U neer!

Soli Deo Gloria!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten