maandag 15 oktober 2012


Oordeel of voordeel?

Ontneem mij Heer', mijn oordeel,
waar ik geen recht op heb.
Daarin zoek ik zo vaak mijn eigen voordeel
waaruit U geen behagen schept.

Ontneem mij Heer', mijn oordeel
waaruit mijn tekort dan blijkt.
Niemand krijgt daaruit het voordeel,
Uw Naam door mij zo niet wordt verrijkt.

Ontneem mij Heer', mijn oordeel
waar U alleen recht op heeft.
Daarin blijkt voor mij het voordeel,
in plaats van de dood U mij hét leven geeft.

Ontneem mij Heer', mijn oordeel
waarin ik Uw zorg ontneem.
Dat geeft niemand enig voordeel,
als ik Uw liefdewerk ontvreemd.

Ontneem mij Heer', mijn oordeel
waaruit mijn dwaasheid blijk.
Dat is dan niet mijn voordeel,
als ik zo ook op die ander lijk.

Ontneem mij Heer', mijn oordeel,
alsof mijn zorg de Uwen is.
Dan blijkt dat tot mijn nadeel,
ik Uw genade voordeel dan nog mis.

Geef  U o Heer', Uw oordeel,
over wat en wie ik voor U ben.
Onthoud mij niet het voordeel
dat U mij in Uw beeld herken!

Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten