woensdag 15 oktober 2014




Alleen Gods werk!



Heer', laat geen mogelijk open,
dat ik zelf aan het werk zal gaan
om mijzelf bij U daarmee in te kopen,
in wat U alleen voor mij hebt gedaan.



Hoe nobel lijkt dit streven,
om goed mijn best dan te gaan doen,
maar God kan mij daar geen loon opgeven,
Christus heeft alleen mijn schuld verzoend.



Wat ik zelf heb bedorven,
dat los ik het liefst ook zelf op,
Maar Zijn wet en evangelie,
zetten al mijn eigen kunnen stop.



Waarom geef ik het niet uit handen,
wat onmogelijk is voor mij,
is dat schaamte voor grote schande
of grote hoogmoed waar ik aan lijd.



Uw Woord en Geest maken het waar,
dat ik niets voor God kan of zou willen,
om Gods toorn over mijn schuld te stillen,
Zijn Liefde maakt in Christus dat werk klaar.



O God vergeef mijn ijdel denken,
over dat nu mijn grootste zonden blijkt,
door die eer aan mijzelf en niet aan U te schenken,
welke behoort alleen aan Uw Koninkrijk.



Wie kan er zonden zonden
Gods wet en wil vervullen?
Gods Liefde heeft daar Zijn Zoon aan verbonden,
Zijn kruiswerk doet mij dat wonder onthullen.


Ik stel mijn vertrouwen alleen op mijn Heer'en God,


Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten