dinsdag 21 oktober 2014




de Toegang is ontsloten!


lezen: Esther 8:3-8

De gouden scepter toegereikt
door Gods genade mij gegeven,
daar ik in grote nood bezwijk,
zonder genade niet meer kan leven.


De gouden scepter is Gods Zoon,
die nederdaalde vanuit Gods troon
om Gods recht op aarde te vervullen,
waaronder ook mijn zondeschuld.


De gouden scepter is het teken,
dat God liefde aan mij geeft,
had ik dit teken niet verkregen
betekent het, dat ik niet voor Hem leef.


De gouden scepter tekent Gods grote macht
om mij te verwerpen of te behouden,
door Christus werk geloof ik in Zijn kracht

om voor eeuwig op Mijn God te vertrouwen.

De gouden scepter werd Jezus zelf niet gegeven,
want Hij gaf onschuldig Zijn leven
voor de mensen in hunner zondenood,
moest Hij naar Gods Recht in de dood.


De gouden scepter wordt nog uitgereikt
aan de zondaar die onder zijn schuld bezwijkt,
die ontkomt aan zijn noodlottig lot
om voor eeuwig om te komen, zonder God.


De gouden scepter is Gods Woord en Geest,
waardoor de zondaar biddend' en smekend' leest
hoe Gods genade, door het geloof in Jezus dood en
opstanding, nog kan worden verkregen,
daarin spreekt geen overtreding de mens meer tegen.


De toegang tot Gods lof en dankzegging is ontsloten.


Soli Deo Gloria! 
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten