maandag 27 oktober 2014


Een wonderlijke ruil!

Het mijne werd het Zijne,
en het Zijne werd het mijne!

Rom. 5: 12-21


Mijn zonden zijn de reden,
waarom Christus heeft geleden,
wanneer er door mij geen zonden waren gedaan,
dan zou het onmogelijk geweest zijn,
dat Gods Zoon voor mij aan het kruis zou gaan.


Mijn ongeloof is de grootste reden,
waarom God in Christus in het recht moest treden
om het geloof in genade te kunnen schenken,
aan mij die niet in geloof aan Hem kon denken,
daarom is Christus voor mij aan het kruis gegaan.


Het niet doen wat Gods wet mij gebiedt
is de reden waarom Jezus de hemel verliet,
God eist Zijn recht in Christus voor mij op
zet zo de lust en de wil tot zondigen stop
bij mij, die dat zonder Zijn Geest niet ziet.


Mijn denken en doen zijn niet op God gericht,
dat blijkt in wat Zijn Zoon voor mij heeft verricht
om mij van het zelf doen te verlossen,
heeft dat Gods Zoons bloed moeten kosten,
zo spiegel ik mij in Zijn bloedend gezicht.


Zijn Genade is voor mij genoeg,
Hij, die mijn schuld bij God voorgoed wegdroeg.
Mijn God waarom hebt U mij verlaten,
waren Jezus eerste woorden aan het kruis.
Dat was omdat ik God had verlaten,

zo brengt Hij mij bij Zijn en mijn Vader thuis.

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten