maandag 6 oktober 2014



Gods onoverwinnelijke kracht!

Jes: 41:13
Joz: 1: 1-9

Gods kracht is aan mijn rechterhand,
Hij is het die mij zei,
Vrees niet, want Mijn hand met macht
ja, die helpe mij.


God Zwaard is in mijn rechterhand,
de linker houdt zich vast aan Zijn Woord en
met Zijn schild beschermt Hij mij,
wie is het die mij vermoordt?


Gods kracht betoont Hij aan Zijn Israël,
dat heeft Hij Abraham beloofd.
Wie op Hem vertrouwt die weet dat wel,
ik mag dat zijn, die in Hem gelooft.


Gods kracht weerstaat geen macht op aard,
Hij verwerpt hem die Hem tegenstaat.
Maar wie op Zijn zwaard en Schild vertrouwt,
wordt tot lof en eer van Zijn Naam gespaard.


Gods rechterhand is hoog verheven,
geen ding komt daar nog boven uit,
het briesend paard moet eindelijk sneven,
zo ligt het onverbrekelijk vast in Gods besluit.


Gods hulp werd niet geboden,
toen Zijn Zoon voor ons stierf aan het kruis,
Hij nam op zich onze zonden en noden,
zo bracht Hij verloren zondaars bij God thuis.


Gods grootheid is door niets en niemand te evenaren,
geen enkel ding ontgaat mijn God,
Hij, die mij door Zijn Zoons werk spaarde
is ook mijn Vader zoals er niet één gevonden wordt.




Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten