donderdag 30 oktober 2014



Gods Liefdesbesluit!
Rom. 8: 28-30
www.pastoralepreken.nl


In de eeuwigheid besloten
is Gods liefde over mij,
daar waar Zijn Zoons bloed 
eens voor zou worden vergoten,
was ik naar Gods raad daar bij.


Alles kan dit in mij tegenspreken,
satan zal daar alles aan doen
om Gods wil met mij te breken.
Maar Gods Liefde staat onwrikbaar in mij vast,
omdat die Liefde alleen bij mijn God past.


Niets of niemand kan mij weerhouden
om alleen op God te vertrouwen,
omdat ik, door Zijn Geest en Woord 
dit uit Zijn mond heb gehoord.
Waarop Hij Zijn Kerk zal bouwen.


Hij, die mij geroepen heeft,
zorgt er voor dat ik rechtvaardig leef.
Alzo lief heeft God de Heere mij,
dat niets of niemand dit meer kan keren,
omdat Gods Liefde niet terug neemt wat Hij geeft.


Zijn grimmigheid is bij Hem niet,
omdat God mij in Zijn grote Liefde ziet.
Nog eerder verliet Hij Zijn Zoon aan het kruis,
dan dat ik niet zou kunnen komen in Zijn huis.
Die heerlijkheid blijft voor eeuwig bij mij.


Verlangend ziet mijn hart nu uit,
naar de komst wanneer mijn God besluit
om een einde aan mijn beproevingen te maken.
Dan zal en mag ik mijn God hier boven
en op de nieuwe aarde eeuwig zien,
dan wordt geloven aanschouwen.



Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten