dinsdag 28 oktober 2014



Jong geleerd, oud gedaan!



In mijn jonge levensjaren
werd mij veel van God geleerd,
zoals mijn ouders dat verklaarden
was ik een mens, maar wel onbekeerd.


In mijn kinderjaren
wezen zij mij de weg naar God,
maar dat zij zelf nog onbekeerd waren,
dat was helaas ook hun zondaarslot.


In mijn volwassen jaren
keerde ik mij op mijn eigen weg,
want als alle mensen onbekeerd waren,
waarom zou ik dan doen wat de mens mij zegt.


In mijn volwassen tijd
nam ik toch geen afscheid van 
wat mij van kind af aan was geleerd,
ik vroeg mij telkens af, wat is dan onbekeerd?


Gods tijd dat is de beste tijd,
zolang ik leef op aarde,
Hij nam in Jezus van mij geen afscheid
maar wilde mij tot Zijn doel bewaren.


Je bent nog onbekeerd,
zolang je God niet meent te kennen,
dat word je door Gods Geest geleerd,
die Gods liefde door Zijn Zoon in je zal brengen.


God mocht ik leren kennen
aan de voet van Jezus kruis,
waardoor Hij mij het verlossende antwoord kwam brengen,
eenmaal met Hem, God zal mogen loven in het Vaderhuis.



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten