zaterdag 11 oktober 2014




Rechtvaardig en Genadig!


Zal ik voor Gods recht komen te staan,
dan staat daar geen mens meer bij,
waar ik mijn schuld op af kan slaan,
dan hoort mijn schuld alleen bij mij.


Zo God in het recht zou treden
kan ik voor Hem niet bestaan.
Wanneer Jezus voor mij niet heeft geleden,
moet ik naar Gods recht vergaan.


Geen ander ding zal meer tellen,
van wat mij eerder overkwam,
Gods wet zal mij vertellen,
dat ik geboren ben in een zondaars stam.


Geen ding kan mij meer baten,
wanneer ik daar sta.
God zal mij voor eeuwig verlaten,
'k zal instemmen, waarom Hij mij verlaat.


Is dat het enig resultaat,
van het waarom God mij heeft geschapen,
was dat dan de moeite waard
om mij voor eeuwig te verlaten?


Maar God, die Liefde is,
rechtvaardig, barmhartig en genadig,
heeft Zich in mijn bestaan niet vergist,
het was Zijn Zoons bloed waardig.


Gods belofte houdt eeuwig stand,
Hij leidt de zijnen aan Jezus hand,
door wonderbare wegen laat Hij hen verstaan,
hoe Zijn Liefde hen nooit verloren laat gaan.


Daarom vraagt Hij nu aan mij;
geloof jij dat Ik dit tot eer
van Mijn grote Naam,
dat voor jou heb gedaan?

Ja Heere, ik weet dat buiten,
Gods Liefde,

niets kan bestaan.


Soli Deo Gloria!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten