donderdag 16 oktober 2014




Lof, eer en dank! 



Heer', laat geen ding in mij blijven bestaan
waardoor het vertrouwen in U, weg zal gaan.
Laat mijn vleselijk begeren niet bederven door
wat ik door Uw genade, in vertrouwen
mocht geloven en Christus mocht verwerven.


Heer', U maakte bekend mijn beperkt vermogen
om uit mijzelf in U te kunnen geloven.
Mijn tegenstand was daarin veel te groot,
omdat ik van Uw gunsten niet genoot,
maar Uw Liefde gaat dat ver te boven.


Heer', Uw Geest en Uw Woord leerde mij te verstaan
wat U voor zondaars heeft gedaan om hen
van hun ongeloof te verlossen.
Dat wonder is voor elk mens te groot
als Uw Geest hun blindheid niet ontsloot.


Heer', alle dagen die U mij heeft gegeven
om met het hoofd opgeheven
alleen het vertrouwen op U mag stellen
en dat dagelijks aan anderen mag vertellen,
de wonderen die U deed, doet en nog zal doen.


Heer', opnieuw leert U mijn knieën buigen,
voor de gunsten aan mij hier betoond.
Daarvoor God-drie-enig dank en lof betuigen
en eenmaal zien en mag blijven waar U woont.

O God wat bent U onmetelijk Lief en groot!



Soli Deo Gloria!
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten