dinsdag 21 oktober 2014



Waaraan vasthouden?



Laat mij Heer', mijn pad niet lopen,
zonder mij vast te houden aan Uw hand,
Leer mij al mijn hulpmiddelen te verkopen,
die mij niet brengen in Uw Vaderland.


Hoe makkelijk het ook mag wezen,
om aan te nemen wat hier zoal er is,
Laat mij daarvan blijven een vreemde
zodat ik mij in niets van deze aard vergis.


De middelen zijn geen doel,
maar moeten medewerken ten goede,
zo bedriegt zelfs vaak mijn gevoel,
als U mij Heer', daarvoor niet zou behoeden.


Legt in mijn hart de vragen
die Uw Geest beantwoorden kan,
dan zal Hij Uw Woord mij verklaren,
en versta ik Uw wil daarvan.


Leer mij mijn dagen tellen
in de tijd die U mij hier geeft,
zoals de datums mij vast doen stellen,
de tijd op een grafsteen,
hoe kort die mens hier maar heeft geleefd.


Brengt mijn gedachten in Uw eeuwigheid Heer',
dan geloof ik alleen U en twijfel ik niet meer
aan alles wat hier moet medewerken ten goede,
dan zal ik mij alleen door Uw werk laten voeden.


Breng in gedachtenis mij bij Uw kruis,
waarna U uit de dood bent herrezen,
dan verlangt mijn ziel naar Gods huis,
waar ik door Uw Geest zal worden onderwezen!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten