vrijdag 10 oktober 2014



Mijn Familienaam!


Wanneer ik naar deze plaats toe ga,
daar even in gedachten sta,
dan zie ik onder op die steen daar staan,
geschreven staat mijn eigen naam,
welke ik eens van mijn vader en moeder kreeg,
zij die over Gods recht op mij nooit zweeg.


Bij mijn doop sprak God in Zijn Naam,
dat Hij Zijn Naam aan mij verbond,
Zijn verkiezende liefde maakte mij daartoe bekwaam,
Toch kwam het pas jaren later dat ik dit verstond. 
Nooit meer kom ik, door Zijn Genade recht
in Jezus Christus Gods Zoon,
daar zonder Zijn Vader Naam uit dat verbond.


De Naam op deze steen geschreven,
zal eenmaal niet meer zijn te lezen,
Maar de namen in Jezus doorboorde handen,
blijven voor God altijd te lezen,
daar Zijn Liefde nu al in mijn ziel mocht landen.
Een moment nog maar in deze tijd,
maar lof zij Zijn Drie-enige Naam 
met mijn hart en mond in eeuwigheid!


Sola Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten