woensdag 29 oktober 2014


De Tweede, die de Eerste werd!

lezen: Rom. 5


Ik heb voorheen gedacht
aan God, waarin ik geloof,
dat Hij van mij een reactie verwacht,
maar van die ijdele gedachte
heeft Gods Geest mij beroofd.
Ik weet nu zeker en gewis,
dat God mijn vraag en antwoord is,
Hij alleen de eerste en de laatste is.


Het is zoals een mens
niet op zijn wens geboren is
hier op aarde.
Geen ding geschiedt er ooit gewisser
dan op het hoogst bevel van God.
Alleen op Zijn Woord bestaat het
en is alles onderworpen aan Zijn wet.
Zo kan een nieuw geboren mens
alleen voldoen aan Gods wens.


God liet door Zijn Geest mij zien,
dat er niets geschiedt buiten Zijn wil.
In de tweede Adam, Gods Zoon
die de eerste werd, stierf deze en zweeg 
God voor Hem, omdat Hij voldeed aan Gods wil. 
Jezus, de Mens die uit God geboren werd
is alleen gebleven onder Zijn Vaders wet.
De eerste mens is zonder God op aard
en wordt zonder Jezus voor God niet bewaard.



God nam in Jezus Christus, Zijn Zoon
bij mij alle krukken weg,
waarop ik nog wilde blijven steunen,
door het geloof waarin Hij zegt
 dat ik buiten Hem nergens op kan leunen, 
het schijngeloof wat mij eigen was,
was drijfzand waarin ik moest verzinken.
Door Jezus kruisdood ben ik pas
in staat om van Zijn brood en wijn te drinken.


Buiten de tweede Adam om,
die de Eerste geworden is, 
is het zeker en gewis dat ik niet tot God kom
om Zijn Naam te loven en te prijzen.
Het geloof, dat alleen uit God komt
is verbonden aan Jezus Christus stam,
die het ongeloof uit mij wegnam.
God schiep door Zijn Geest een nieuw geboren mens
die nu geheel voldoen kan aan Zijn wens.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten