donderdag 9 oktober 2014



Onontkoombaar!

lezen Esther 4: 13-17


Kom ik om, dan kom ik om,
is dat de weg van mij en u?
Gods Woord waaruit het antwoord komt,
zo zegt mijn Heer', ja kom nu.


Kom ik om, dan kom ik om,
Gods recht staat aan mijn zij,
Hij verwacht van mij dat ik kom,
dat antwoord gaf Zijn Geest aan mij.


Kom ik om, dan kom ik om,
geen vrees behoort bij mij,
'k weet nu waarom Jezus kwam
Hij maakte mij schulden vrij.


Kom ik om, dan kom ik om,
God neemt mijn rechterhand,
ja alle dagen roept Hij kom,
blijf niet in dit vijandig land.


Kom ik niet, dan komt de galg voor mij,
omdat ik Gods roep niet beloon,
dan kocht Jezus mij niet vrij,
dan zing ik nog mijn hoge toon.


Jezus ging en kwam toen om,
Zijn Vader redde Hem voor mij niet.
Door Zijn Liefde roept Hij tot mij kom,
of erken je Mijn hulp voor jou nog niet?


Heer', U kwam voor mij,*
maakt mij schulden vrij,
ja door Uw Geest en Woord,

kom ik ongestoord,


Soli Deo Gloria!
  
* melodie Opw. 125


9 oktober


„Want gij hebt volharding nodig, om, de wil van God doende, te verkrijgen hetgeen beloofd is.” Heb.10:36


Lezen: Lucas 8:4-15 (Ga naar dit bijbelgedeelte)


Wat zijn er veel mensen die het Woord van God horen en het niet verstaan! Er wordt veel zaad gestrooid, maar het valt niet allemaal in goede aarde. Als wij het Woord Gods horen verkondigen, wat doen we er dan mee?
Gaan we dan de stilte in om dit woord in ons hart te laten doordringen? Wanneer we na het horen van een preek overgaan tot de orde van de dag, zonder eerst stil te worden voor God om Hem te vragen wat Hij ons hierin te zeggen heeft, dan schiet het zaad geen wortel. Het gepredikte woord moet vlees en bloed worden, het moet dus gestalte krijgen in ons leven. Zo niet, dan zullen we in tijden van beproeving afvallig worden. We hebben dan in de tijd dat God ons zegende, niet geleerd om Hem de eer te geven en zo op Hem te blijven vertrouwen.
In de verzoekingen die op ons afkomen, zullen we dan in paniek raken en schreeuwen: ‘Waar is nu mijn God?!’
Dan zullen we merken dat we op onszelf gebouwd hebben en de Stem van God genegeerd hebben.
Ook zijn er mensen die zo aan de aardse dingen gebonden zijn, dat ze niet aan God toekomen. Misschien zijn ze echt wel vroom en godsdienstig, maar ze dragen geen vrucht omdat ze in hun vroomheid alleen op zichzelf gericht zijn.
Dit alles gaat, zoals het hier staat (:14): „gaandeweg”.
Kennen we dat ook in ons eigen leven, dat we plotseling bemerken, dat we „gaandeweg” God zijn kwijtgeraakt? Dan zijn we geestelijk verdord en daardoor, als het er werkelijk op aankomt, onbruikbaar geworden. Maar wie geleerd heeft te volharden in het doen van Gods wil, die zal onder alle omstandigheden vrucht dragen voor Hem.


www.bijbelsdagboek.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten