vrijdag 10 oktober 2014



Oprecht geloof.



Wanneer een vrome
nauwelijks zalig wordt,
hoe groot is dan het wonder,
dat de goddeloze kan komen
tot het geloof in God en
rechtvaardig wordt bevonden.


Heer', geef mij geen rust in vroom gedrag,
waardoor ik gemakkelijk denken mag,
dat U vrede aan mij geeft,
terwijl ik niet naar Uw wetten leef.
Beproef mij van omhoog
of ik oprecht in Uw Naam geloof.


Bevestigt U mijn gangen naar Uw recht,
opdat ik valsheid zal vermijden.
Laat mij letten op wat Uw geest mij zegt,
opdat ik mij in U genade kan verblijden.
Laat in mijn mond zijn, wat mijn hart belijdt,
dat U mij Heer van alle schuld bevrijdt.


Maak Heer', Uw Woord van Waarheid in mij vast,
terwijl Uw Geest mij wijst waarmee ik ben belast.
Laat recht en gerechtigheid mijn vreugde wezen,
zodat ik U in al mijn gangen leer vrezen.
Dan vloeit mijn mond over tot Uw eer',
bekeer mij Heer' ja alle dagen weer,


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten