dinsdag 30 juli 2013


De Minste en de Meeste!


Als U Heer' hier
de minste wilde wezen,
waarom zou ik
dit dan ook niet doen?
Als U mij die wet
zelf heeft voorgelezen
en zelfs de schuld
 voor mij heeft verzoend?


Als U Heer' hier
de knieën heeft gebogen,
waarom zou ik
dit U niet na gaan doen?
Als men zelfs U
in het gezicht
 hebben gespogen,
zal ook ik
dit niet laten doen?


Als U Heer' hier
heeft laten doden
om het Recht
wat God eens sprak.
Als U zelfs aan het kruis 
U hoofd heeft gebogen,
de ogen voor mij brak.
Zou ik dit
ook niet laten doen?


Nee Heer' ik zou het laten
als Uw Woord en Geest
het mij niet leert.
Ik kan zelfs geen
mens uit laten praten.
als hij zich tegen mij keert.


Leer mij naar Uw wil te handelen
'k zal dan in Uw Waarheid wand'len.
Neig mijn hart en voeg het saâm
tot de vrees van Uwe Naam.
Heer' mijn God U zal ik loven,
heffen 't ganse hart naar boven.
'k zal Uw Naam en Majesteit,
Eren tot in Eeuwigheid!
Psalm 86 vers 6 (ob) 


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten