dinsdag 23 juli 2013

Met Liefde bewogen zijn!
Markus 6: 34


Met innerlijke ontferming bewogen
ziet Jezus mij aan.
Door Zijn Geest en Woord
zie ik Hem nu voor mij staan.
Ik een mens die meent
het zo goed te hebben bedoeld.
Maar wat bedoelt dé Mens
tegenover mij
Die dit zo geheel anders aanvoelt.
Want Zijn Liefde voor de mens
doet wat Zijn Vader van Hem wenst.
Daarom sloegen mijn zonden 
Hem aan het kruis
en ging ik om Zijn
Recht en Waarheid 
met Hem op de vuist!
Hij liet mij geduldig begaan,
Hij had Gods Liefde
voor mij wel verstaan.


O God zo'n Vader bent U voor mij,
U kocht door Uw Zoons bloed,
mij van de haat tegen U vrij.
Ik kon Uw Liefde
voor mij niet verdragen,
maar nu Heer', 
leerde Uw Geest mij, 
om door Uw Recht en Waarheid,
   U om vergeving te vragen.
Lof zij het Lam
die mijn zonden op Zich nam!


Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten