woensdag 24 juli 2013

Het Kerkhof
Als ik over het kerkhof loop,
in gedachten aan mijn einde,
word ik herinnerd aan mijn doop,
waarover ik mij mag verblijde.
In Jezus Christus dood gedoopt
dat is de grond dan van mijn hoop,
waarop ik gelovig kan bouwen,
op Zijn opstanding mag vertrouwen.
Hoe troosteloos lijkt daar die plek,
waar ook ik eens naar vertrek,
maar mijn ziel zal blijven leven
en God zal eens een vernieuwd
lichaam aan mij geven.
Dood waar is uw prikkel,
hel waar is uw overwinning,
Mijn Heiland is mij voorgegaan,
nu nog een plek van bezinning.
Als ik deze plaats weer verlaat,
lezende de namen die voor mij gingen,
dan troosten mij de teksten
die op de stenen staan,
daar mag ik dan door zingen.
Abraham kocht tot eigendom
het graf waar Sara werd begraven.
totdat God weer wederkomt,
is dat het enige echte eigendom
van Gods Volk op aarde,
totdat Hij wederkomt
en mij brengt daar
God Zijn Volk vergaarden!

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten