zondag 21 juli 2013

Heer', leer mij...
lezen Math. 25: 31-46 


Heer', leer mij
het tegenspreken
door Uw Geest
te verstaan.
Waardoor blijkt
dat ik U
en mijn naaste
ben vergeten.
Ja Heer', dat
uw dienaar mij
uit Uw Woord
aanreikt.


Heer', leer mij
u te volgen
Ja in alles
wat U deed.
Zo ook voor 
mijn naaste zorgen,
die U ook niet vergeet.
Leer mij hen
te geven,
zoals u het gaf,
woorden van troost
en genezing
ja, U ging
voor zondaars
naar het graf.


Heer', leer mij
u te vertrouwen,
waardoor ik mij
zelf vergeet.
Op Uw grote
goedheid bouwen,
waarvan ik 
nu en straks leef.
Laat mijn woorden
daden worden,
zoals U mij
dit dan leert.
Daaruit zal het
dan moeten blijken,
of ik door U ben
bekeerd.


Heer', leer mij
dit in U te doen,
om Uw grote Naam
te eren.
Zodat ik mij
verwonderen zal,
als U mij
door Uw Woord en Geest
zal bekeren.
Laat het vruchten
van U zijn,
die ik zelf niet
heb gevonden.
Uw Waarheid en Uw Recht
op mij gebonden.
Ach Heer',
laat het eigen ik
in mij
door Uw liefde
zijn ontbonden.


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten