woensdag 24 juli 2013

Ik kan zeggen...
lezen psalm 116


Ik kan zeggen;
God heeft mij lief!
Omdat Hij mij laat zien,
dat Hij heel anders is
als dat ik over Hem denk.
Hij is die Zijn
wonder van genade,
zonder dat ik dat begrijp,
uit Zichzelf aan mij schenkt.


Ik kan zeggen;
God heeft mij lief!
Omdat Zijn Geest
mij uit kwam leggen;
Ik ben een dief
die alleen aan zichzelf denk.
Daardoor Gods
enig geboren Zoon,
Zijn leven ontnam,
Die door Gods liefde
voor mijn verlossing
 op de wereld kwam.


Ik kan zeggen;
God heeft mij lief!
Omdat Zijn Zoon
mij schrijft in Zijn Brief*; *Gods Woord
Hoe God mij in Hem aanschouwd,
waarop ik niet heb vertrouwd.


Ik kan zeggen;
God heeft mij lief!
Omdat Zijn Geest en Woord
mij zeggen,
dat ik alleen bij God hoor.
Daarom maakte Hij
door Zijn Zoons mensenbloed,
het tussen Hem
 en mij weer goed.


Ik kan niet zeggen;
God heeft mij niet lief.
want dat schrijf Hij mij
niet in Zijn brief*.
Alleen als ik niet 
op Zijn Woord vertrouw,
moet ik niet klagen
dat God niet van mij houdt.


Ik kan niet zeggen;
God heeft mij lief!
Als ik blijf denken,
zoals het niet staat
in Zijn Brief*
Eén ding is bij Hem 
waar zoals Hij mij,
door Zijn Geest en Woord,
dat verklaart.


God heb ik lief,
want Die getrouwe Heer',
hoort naar mijn stem,
mijn smekingen en mijn klagen.
Hij neigt Zijn oor
'k roep tot Hem al mijn dagen.
Hij schenkt mij hulp en
red mij keer op keer. 
(psalm 116 ob)


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten