dinsdag 23 juli 2013

Geen andere...
Psalm 25


Geen and're weg zal mij doen leren,
dan de weg Heer',
die U hier bent gegaan.
Daarop zal alles
 zich tegen mij moeten keren,
wil ik de weg van U kunnen verstaan.


Geen and're wet zal mij weerhouden,
om Gods wil te kunnen doen.
Zoals U mijn Heiland op God vertrouwde,
zelfs toen Hij U aan 't, kruis verliet.
Laat mij dan op niets anders bouwen,
alleen op wat door Uw wil geschied.


Geen ander woord zal ik geloven,
dan wat Uw Geest mij leert.
Al zal men mij van dit leven beroven,
Heer', zorgt U voor mij
dat ik mij dan niet verweer.
Maak dat die dit doen, in U geloven.


Geen ander mens kan mij weerhouden,
om U te vragen naar wat U wil,
Op prinsen stel ik geen vertrouwen,
maar 'k zwijg over hun handelen stil.
Want als ik mijzelf dan zou verweren,
kan U Heer', mij ook dan bekeren?


Toch maak ik nu nog zoveel fouten,
waardoor ik Heer' U zo bedroef.
Dat is de reden van beproevingen
op deze weg waar U mij droeg.
Genade wordt daar in ervaren,
zoals de Vader Zijn Kind sloeg.


Geen and're weg laat God voor mij open,
om tot Hem te kunnen gaan,
Dan de kruisweg te leren lopen,
waarop hét kruis eens heeft gestaan.
Dat kruis Heer', heeft U gedragen,
om mij daarin voor te gaan.
Laat mij door Uw Geest nu vragen;
Heer', ga nooit meer bij mij vandaan.


Soli Deo Gloria!  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten