zaterdag 13 juli 2013


Hij is die Hij is!

lezen: Joh. 10 t/m 15


Ik was niet die ik ben,
een zondaar van zonden
die ik nu ken.
Doordat Jezus mij zegt;
Ik ben Gods Zoon.



Ik was niet die ik ben,
zoals vele naar mij kijken,
maar die ik nu wel ken.
Gods Geest liet mij op de 'Zondaar' lijken,
Jezus zegt: Ik ben Gods Zoon.



Ik was niet die ik ben,
een huichelaar zoals
niemand mij kent.
Gods Geest laat mij nu zien
dat ik dat was en zonder Hem ben.



Ik was niet die ik ben,
een liefhebber van mijzelf
die ik nu ken.
Gods wet maakt dat waar,
dat ik dit verklaar.



Ik was niet die ik ben,
een draaitol voor hen,
slim en heel snel.
Gods Geest vertelt mij dit wel,
wie ik was en zonder Hem ben.



Ik was niet die ik ben,
een zondaar voor God,
dat was en is mijn vleselijk lot.
Gods Geest raakte mijn ziel,
die door Jezus in Adam viel.



Ik ben Gods Zoon,
zegt Jezus in Zijn Woord.(Joh. 10:36)
door Zijn Geest heb ik dit gehoord,
Hij werd voor Zijn Vader, die ik was,
Mijn Heiland nu versta ik Gods Liefde pas!



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten