zondag 28 juli 2013


Wat is het mij waard...
Lezen Genesis 25: 19-34



Wat is mij meer waard
dan de liefde van mijn Heer',
ondanks mijn tegenwerkende aard,
lokt Zijn liefde mij telkens weer
en wordt ik daardoor gespaard.


Wat is mij meer waard,
als ik mij af zou gaan wenden,
van waarvoor God
Zijn Zoon niet heeft gespaard,
door Zijn liefde Hem tot mij te zenden.


Wat is mij meer waard,
om Hem de rug toe te keren,
die ondanks mijn onwil,
mij nog steeds door Zijn Geest wil bekeren,
laat zien dat Hij alles voor mij hebt bewaard.


Wat is mij meer waard
dan mijn eerste geboorterecht op aard.
Waarin God Zijn Verbond heeft neergelegd,
als het erfdeel in Christus bloed mij werd toegezegd,
mijn leven van de eeuwige dood werd bespaard.


Wat is mij meer waard,
dan het eten en drinken op aard,
op gaan staan ver bij God vandaan,
mijn eigen doodlopende weg maar gaan,
is dat meer dan Gods liefde waard?


Waarom ben ik hier op aard,
is het om mijn lusten te dienen?
Heeft God mij daarvoor geschapen
en Zijn Zoon voor niets niet gespaard,
kwam Hij voor mij geen vrijspraak verdienen?

Nee, maar ik ben tot Zijn grote Eer bewaard!


Psalm 19 : 5


Des HEEREN vrees is rein;

Zij opent een fontein

Van heil, dat nooit vergaat.

Zijn dierb're leer verspreidt

Een straal van billijkheid,

Daar z' all' onwaarheid haat
.
Z' is 't mensdom meerder waard,

Dan 't fijnste goud op aard';

Niets kan haar glans verdoven;

Zij streeft in heilzaam zoet
,
Tot streling van 't gemoed,

Den honig ver te boven.



Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten